Náročnost péče o klienty v Domově je vysoká

Klienti Domova Mikasa mají za sebou první týdny společného bydlení. Přestože opakovaně procházeli adaptací na své nové bydlení, spolubydlící, prostor Domova i jeho personál, ne vždy tato adaptace může být jednoduchá. A to ani pro klienty, ani pro personál.

„Učíme se porozumět každému klientovi zvlášť. Každý z nich má jiný typ komunikace, i nároků na péči. Někdy až po několika dnech práce s klientem pochopíte, proč dělá určitou věc, co se nám tím snaží říct. Pokud byste mu neporozuměli, dostává se do nepohody, která může vystoupat až do agrese. Pak nám klienti trhají sprchu, rozbijí nábytek nebo potřeby určené pro jejich rozvoj či zábavu,“ popisuje Ivana Malcharová, vedoucí Domova Mikasa a pokračuje: „Jelikož s klienty pracujeme mnoho let, není to nic nového. Od počátku jsme věděli, že Domov Mikasa bude výzva pro všechny. Pro klienty, pro jejich pečující i pro nás a náš personál. Velmi si ceníme pracovníků, kteří do této služby přicházejí s chutí provázet naše klienty životem.“