Erik, osmnáctiletý klient Domova MIKASA pro osoby s autismem a chováním náročným na péči, právě uzavírá, pro letošní rok, školní docházku. Začínající letní prázdniny pro něj neznamenají jen odpočinek, ale především období výrazných změn, na které je potřeba se včas a citlivě připravit.
Pro Erika je každá změna v zaběhlém režimu náročná a může přinášet nejistotu, stres a zvyšující se úzkost. Podpůrní pracovníci Domova Mikasa se proto věnují přípravě na toto přechodné období. Klíčové je vytvořit nový denní režim, který bude pro Erika srozumitelný, předvídatelný a smysluplně vyplní jeho volný čas.
Tým pracovníků domova plánuje různé individuální i skupinové aktivity, které odpovídají Erikovým zájmům a potřebám. V úvahu přichází například procházky do přírody, kreativní činnosti, cesty za poznáním, aktivity na zahradě, ale i relaxační aktivity v klidném prostředí. Cílem je nejen udržet strukturu dne, ale také podpořit Erikovu samostatnost, dovednosti a psychickou pohodu.
Léto tak může být pro Erika obdobím objevování nových možností a zážitků, pokud bude provázeno důslednou a laskavou podporou. Celý tým je připraven být mu na této cestě oporou.